Grattis Philip

På din 4-månaders dag och på din Namngivelsedag! Vi grattar dig hela familjen och mamma knåpar ihop det sista inför dagen;)

Philip 4 månader

Tiden går!

Vikt: 6270 gr
Längd: 62,5 cm
Huvud: 40,5 cm

Och med det så ligger han fortfarande i lä med John;)Johns vikt då var 6710 gr och han var 65 lång! En liten baddare;)

Äntligen

Hoppas jag att barnen kan vara lugna och nöjda. Philip ligger i sin säng och jollrar och John vandrar omkring och är allmänt sur... Blir en rolig dag känner jag! Skippar de veckor som varit och skriver lite snabbt. Ljungbydagarna kom och gick. Och vi har haft kräftskiva och grillfest här. Närmast så blir det Philips namngivelse på söndag. Så idag kommer syster med familj och stannar tills på söndag. Ska bli riktigt roligt!

Vilket betyder att det kommer vara fullt upp här i helgen! Har bilder jag ville lägga in men tog dem med mammas kamera då våran är utlånad. Och tyvärr så är vår minnsekortsläsare kass så får lägga in dem på Mickes bärbara sen. Micke har Jour denna vecka vilket betyder att vi håller oss hemma hela veckan! Igår var mamma på besök och då fick jag en hel del gjort här hemme. Men de där Jä*la tvätten tar ju aldrig slut!!!! Blir vansinnig på den å så är det så tråkigt. Blä!!! Hushållerska ja tack!

Och så har jag varit och klippt mig. Hos Melli. Blev kanon och en hel del åkte då det var så slitet. Är i alla fall supesnöjd och känne rmig 2 kg lättare;) Och så kan jag tala om att trots all skäpmat så visade vågen -1,1 kg på 2 veckor! Helt utan ansträngning. Det gillar vi;) Så nu kämpar både jag och Micke på, men någon motion förutom ridning har det tyvärr inte blivit. Men tänkte ta en runda med vagnen när Philip somnat!

Nu kräver Philip ummärksamhet men hann iaf skriva någon rad! Hörs senare och då med bilder!!!

Förlåt

Men har inte hunnit blogga! Ska försöka få lite tid senare idag!

Jag ska Blogga;)

Men inte idag. Har ju syster med familj på besök och känner att jag heldre umgås med dem!

Har varit ute 2 kvällar på Ljungbydagarna. Båda kvällarna ca 1-2 timmar. Skönt att få komma ut lite iaf;)!

Piff & Puff

Tält bygge

Mer bilder blir när allt är klart;)

Pojkarna

Åska

En blixt, 5 min senare världens smäll så huset skakade! Tro ni jag drog ut sladden till datorn fort eller;) Blev allt lite skraj där. Tur att hundarna å ungarna inte bryr sig. Micke, John och Jimmy är ute och sätter upp vårt nya party tält. Och tro mig, alla får plats;) Är 5*8 meter. Och bra kvaliteé! Dyrt men fick lite rabatt så här i slutet på sesongen... Oj där slocknade TV:n i någon sek. Himla vilket oväder... Jaja men som sagt de har iaf fått på taket så de är inte blöta där under tältet!

I morgon har vi nog inget planerat. Blir vel en tur ner på stan och annars bara mys hemma! Tog lite fina bilder innan men lägger upp dem en annan dag. I morgon är det min sovmorgon så hoppas verkligen att pojkarna kan vara lite tysta;) Dock brukar det gå sådär bra hehe. Men men de växer ju upp så småning om!

Onsdag sa mamma

Fick minsann en kommentar från mamma om att det är onsdag... Kan det vara så att hon tycker det är dax att blogga igen;) Tror nog det. Jaja det har inte hänt så mycket. Var och åt på stan i måndags. Annars har vi varit hemma och tagit lugnt. Laddar inför helgen då det blir kräftskiva och fullt hus med Römer/Häll!

Regn:(

Första dagen på Ljungby dagarna och regnet öser ner och har gjort det hela natten. Philip och jag är vakna och de stora pojkarna sover. Idag blir det en ridtur och så hade vi tänkt gå ner på stan men vet inte om jag vill det. Inte kul med både regn och hög volym

Ensam hemma

Med 2 små pojkar och givetvis så vaknade båda två när Micke åkte iväg:/ Nu har ju Philip somnat men John han är vaken! Så strax ska vi ta och städa hans rum;) Det är väääldigt stökigt efter semestern. Har inte blivit av att man städat det! Tur det bara är leksaker och enkelt att plocka undan. Annars har jag inte något inplanerat. Har tänkt hålla mig hemma och bara ta det lugnt! Kanske bada lite med John eller något annat. Igår var vi ju på Sjönevards marknad så John fick lite leksaker där. Och favoriten är traktorn med hästtransporten;) Jag har ju säkert glömt blogga om en hel del men då får det vara så!

Ska passa på att framkalla massa bilder nu! Vilket företag är bäst? Extrafilm tar 0.99 kr/bild. Något företag som är billigare. Är ju några hundra bilder som ska framkallas;) Nej nu ska det städas;) Lovar jag ska blogga lite mer nu!

2 veckor sedan

Ojojoj vad tiden rusar iväg! Har ju inte hunnit blogga alls det senaste! Massa åkande hit och dit. Men trevligt har det varit! Dock har ju vädret varit mindre trevligt:( Men ihop med dem jag älskar kan inget stoppa mig! Ska se om jag kan sammanfatta lite kort!

Mölle:

Åkte till Mölle v 30 för att ungås med min bror och hans familj och för att dyka. Jag gjorde ett prova på dyk och det var mycket trevligt! Dock var jag inte så smickrande smal i min våtdräckt;) Så nästa gång ska jag få plats i den rosa de hade hehe. Men en upplevelse som jag kan rekomendera! Dock kan jag tänka mig att det finns bättre vatten att dyka i. Det mest intressanta var 4-5 krabbor som slogs om ett finskhuvud;) Tack tack för mitt dyk (Födelsedagspresent). Hann umgås en dag på stranden med Alva, Ella, Isak och Simon. Trevligt och fint väder för en gångs skull! Riktigt god mat och bus på campingen för Johns del. På hemresan åkte vi inom pannkaksladan. Och just nu insåg jag att jag redan skrivit om denna resa:/ Attans, jaja det får stå kvar ändå;)

Stranden

Pannkaksladan

Halmstad/Fröllinge:

Redan v 31 och vi tog en impuls tur till min syster med familj! En tur till Falkenberg för lite shopping. Och en tur till Borås djurpark. Tur med vädret som vanligt och ösregn:/. Grill, havet, Laxbutiken och Ge-Kås. Blev lite träningskläder och lite till pojkarna. En billig tur helt enkelt. På vägen hem körde vi inom Torpet och hälsade på Bitte, Freddie och Alice. God mat och bad blev det där! För att sedan bege oss hem för att rusa till stallet. För givetvis hade jag bokat en provridning på onsdags kvällen;) Jaja vi var hemma igen iaf!

Inga bilder här men jag vet att Heidi tog massor;)

Ystad:

Oj en vecka till har gått och den näst sista på semestern! Tiden går för fort. Blev en tur till Ystad och Beach House. Trevlig vistelse men inte direkt boende för barn när den regnar;) Men annars är det perfekt med lekpark och stranden endast 40 m från Vandrarhemmet;) Men som vanligt så bjöds det på mest regn:( Verkligen osis! Åkte tåg in till Ystad och gick sedan de 2 km hem med pojkarna. Blev massa promenader coh annat och givetvis Tosselilla sommarland! Hade det varit fint väder hade det varit trevligt. Men det var blåsigt och regn om vart annat. Så tyvärr fanns det bara ett fåtal karuseller som John kunde åka:/ Riktigt trist! Och efter det åkte vi hemåt ännu en gång;)

Och en bild från Tosselilla;)

Så var borta semestern slut för i sommar. Tyvärr har John varit väldigt åksjuk och kräkt nästan varje gång vi åkt bil:( Tycker så synd om honom! Men pratade med läkare och han får nu åksjuketabletter varje gång vi ska åka utanför stan. Vilket ni förstår kräver lite planering. Men hellre det än att han ska behöva kräka varje gång! Igår körde vi krokiga vägar och han kräkte inte en gång så nu hoppas vi det hjälper! Har fått tvätta hans stol många gånger de senaste 3 veckorna. Och har inte lust till det fler gånger. Kräk är inte kul!