Bloggar inte så mycket längre

Men det beror på att det händer inget eller mycket och jag orkar inte skriva om allt:)

Jobb

FIck fortsatt timanställning på Granngården. Cykelbud fick ajg inte bli denna gången, men nästa tjänst är tydligen min. Biltema har jag inte hört något av men de har ringt de referenser jag lämnade i mitt CV. Så får se vad som händer! Funderar på att gå tillbaka till 7-16 jobb.... Blir enklare när Micke har jour och tjänsteresor. Svårt att få dagis till 22 på kvällen;)

Familj

Livet "leker". Farmor bröt benet och opererades. På bättringsväg med har några veckor kvar i gips. Mamma har opererat bort överskottshuden på magen och är nu hemma och vilar upp sig. Vi och ungarna har än så länge klarat oss bra vad gäller förkylningar, magsjuka och andra sjukdomar. Troligtvis mycket pga de varit mer hemma än på dagis. Träningen är igång för mig och Micke och det känns bra! John har börjat simnskolan igen och det går super! Han flyter, simmar ryggsim och bröstsim, dyker och börjar lyssna på simlärarna. Bäst tycker han om Sillen;) Som även gillar honom och tycker han är en mycket duktig elev. Philip pratar på som aldrig förr och är en bestämd lite herre som man inte kör med!

Gård

Vi har hittat en går som vi är väldigt intresserade av och ska kika för andra gången idag. Dock vet vi ej om de vill sälja ännu. Fick ett nej igår. Men de skulle diskutera igen då de tyckte det skulle vara kul om en barnfamilj flyttade dit. Gården är fallfärdig och det är nybygge som gäller. Ca 7-10 hk med 1-2 hk skog är det vi är intresserade av. Den ligfger 8 km från Ljungby och 4 km till skola och dagis. Den ligger inte ute på annons så jag kan inte länka!

Hästar

Båda hästarna trivs där de är. Tähti är tyvärr haltare nu än för 4 månader sedan så på onsdag åker vi in igen. Bamse lever livet och är jättefin i kroppen och börjar sätta muskler nu när han går i stor hage med sällskap. Hollan boll växer för varje dag och halmen är nu hämtad! Fölis kommer om 40-90 dagar <3

Övrigt

Hemsidan går riktigt bra och den snittar 100 besökare/dag. Klippan var här med ytterligare en bilbarnstol som jag ska leverera till min systerson Theo. Det är ett babayskydd och det har jag ingen möjlighet att testa;) Jag försöker få loss tid att ordna med designen, som är under all kritik;)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0