Tacksamhet

Alldeles nyss hände något som fick mitt hjärta att hoppa över ett extra slag.

Jag såg en ung man gå runt på vår gräsmatta och gick ut för att kolla vad han ville. På andra sidan staketet stod han med vår älskade Diezel. Jag hade glömt stänga lilla grinden i morse och Diz hade gått ut på trottoaren.
 
Jag är så otroligt tacksam för att denna man kom i precis rätt tillfälle. Tänk om det hade varit någon annan som kom? Eller om Diz hade hunnit ut på vägen? Vi bor längs en trafikerad gata och runt 13.00 ska de flesta tillbaka till jobbet. Det kör mycket tung trafik här och jag vill inte ens tänka på vad som skulle kunna ha hänt.

Jag och min familj är dig evigt tacksam för att du tog dig tid att stanna och ta hand om vår lilla rotta! Nu ligger båda hundarna här inne i värmen och sover. Omedvetna om vad som skulle kunna ha inträffat!
 
Stort tack till den unga man som jobbar på ELTT för att du tog dig tid och inte såg rasen som han är. För sanningen är den att 50% av de som passerade Diz valde troligtvis att inte stanna pga han är en Rottweiler. Och resten brydde sig helt enkelt inte.
 
Tusen Tack!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0