Min bror

Idag för 30 år sedan föddes en lite knubbig kille. Redan då var han stor för sin ålder och idag är han ännu större. Han vandrade efter sin far ut i skogen mitt i vintern. Plöjde sig fram i 30 cm snö när han bara va lite mer än 1 år. Och i de fotspåren har han fortsatt. Inga hinder är för stora och han klarar allt han vill.

Jag minns så väl den födelsedagen för många, många år sedan då han frågade
 mig vad jag önskade mig. Svaret blev en häst! Sagt och gjort födelsedagen kom och jag fick min häst... En leksak.... Något besviken, men han höll sitt löfte, jag fick en häst :)

Han har hjälpt mig med mina hästar när jag inte orkade, han har ridit dem, och kört mig till träningar innan jag själv hade körkort. Han lät mig vara med på LAN och jag fick sitta där vid hans dator och spela hela natten. Han fixade mitt första riktiga jobb på Miltra mossen.

Hösten 2005 valde jag att vara med i musicalen Copacabana. Vem ställde då upp med boende? Jo min bror, jag bodde där under ca 6 månader från onsdag-söndag varje vecka. Oftast fick jag själv sova i sängen och min bror sov på soffan eller på madrassen. Han körde mig både hit och dit, lånade ut sin cykel och gav mig en trygg plats att komma hem till.

Idag träffas vi allt för sällan och jag ser fram emot när vi ses! Nu har vi fått ett nytt intresse ihop. Löpning! För några år sedan bestämde sig min bror för att ändra sitt liv. n började motionera med och det köptes in cyklar och träningskläder. Idag springer han över 2 mil och cyklar fler mil än jag kan drömma om. Och vem har han tagit med sig? Jo lilla jag, hans 7 år yngre syster tar han med sig. Jag var den tjej som fick följa med och cykla downhill i Danska Fallen, jag är den tjej som fick följa med och löpträna med hans kompisar i Växjö. Det var JAG, och det var HAN som hjälpte mig nå mitt mål att springa 10 km på under timmen.

Min bror heter Daniel och idag fyller han 30 år. Och jag räknar honom till en av de som jag kan göra allt ihop med. Oavsett om det gäller pojkvänner, pengar, djur, jobb, familj eller datorer så har han alltid funnits där för mig. Vi har en speciell relation som inte många bröder och systrar har. Jag älskar min storebror och ser upp till honom något så otroligt mycket. När jag skriver detta så är ögonen lite dimmiga över hur mycket han ställt upp. Aldrig har han svikit mig!

Om du bad mig ta ner månen till dig så skulle jag försöka. Om det inte går i natt, så försöker jag nästa natt och igen och igen och igen. Jag slutar inte så länge jag finns här. Du har gjort så mycket för mig att jag aldrig kan ge det tillbaka. Men jag ska försöka i resten av mitt liv.


Grattis gubben på din 30-års dag. Vi ses i helgen och tar en löprunda i skogen ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0