Vilken helg!

Fylld med nära och kära!, Gårdsvisning, grill, kalas, ponnyridning, jobb, mys i skogen. Och nu Vabb! Japp. För lille P har haft feber hela natten:( Han vaccinerades i fredags å tyvärr så är han en av dem som blir sjuk!

Jag å andra sittan har gått i ett drömskt läge hela helgen och kan inte sluta tänka på gården. Den ÄR verkligen helt perfekt. Men vi ropar inte hej ännu. Det ska budas å den ska bli våran! Hoppas vi iaf;) Det är en hel del att göra, men om vi vinner så kommer den blir helt perfekt på en 10 års tidsplan!

Kalaset då, John älskade det! Han började med att sova hos mormor och morfar. Något han gärna hade gjort varje natt! Och på morgonen så var jag iväg tidigt och hämtade Bamse! Dagens höjdpunkt får jag nog lov att erkänna. B uppförde sig exemplariskt från första stund! Trots lekande ungar och springande hundar. Vilken klippa den där ponnyn är!!! Alla fick rida 2 rundor var. VIlket blev 8 rundor för Bamse. OCh han älskade det. Skritt, trav och vissa testade även galopp. Lite motion blev det. Vi avslutade kvällen med en joggingtur och grill! En super lyckad dag även om vädret kunde varit bättre!

Igår ägnade vi förmiddagen med min syster och familj, för att sedan åka ut i skogen och lägga spår. John tyckte det var jätteroligt och samlade på sig en hel del kottar;) Hel och trycka i sig lunch och sedan var det dax för mig att jobba långpass. 12.45-21.30 blev det igår. Och en lång promenad i solen, träff med familjen på glasstorget, och sedan tillbaka hem till E. Jag säger dte igen. Bättre jobb kan man inte ha. Helt underbart att jobba i denna familjen!

Idag kör jag som sagt på vabb med Philip. Hade bokat in 2 träningspass men vi är hemma och myser. Får vel ta en långpromenad idag också istället. Micke och John sover, och P slumrar lite i vagnen bakom mig. Och det hade jag också velat göra. Men jag vet att om jag lägger mig nu så ringer Mickes klocka om 45 min. Och då är det lika bra att vara uppe tills dess.

Bilder från helgen kommer i veckan! Min syster var flitig fotograf, men vi glömde lägga över lite bilder på vår dator innan hon åkte hem. Men å andra sidan slipper jag det tråkiga arbetet med att rensa bland bilderna haha!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0