Vilken jäkla start på dagen!

Oj oj oj, idag har det varit rivstart från 5.30 i morse. För då ville vår lille Philip upp och leka:) Och så var vällingen givetvis slut i burken så upp och klättra på stolar så tidigt är  ingen bra ide. Men jag fixade det. Micke tog över och jag fick nån timmes vila till. För sova går inte göra när pojkarna är uppe och leker. De lekte nämligen monster:) GRRRR var det enda som hördes i 2 timmar!

7.30 gick jag upp och Micke brgav sig till jobbet. Jag fixade frukost och efter det begav vi oss till CityGross för att handla. Blev en full kundvagn och 2 trötta barn. står i kassan och ska betala. Slår in koden... Fel kod... Jäklar ja det var ju Mickes kod jag slog in. Slår in nu kod... Fel igen! Oj nu börjar jag bli stressad. 1 försök kvar, slår fel kod IGEN!. Men vad nu, den tycker jag har ett försök till. Slår in ytterligare en kod. Rätt tydligen. Men får meddelandet "Transaktion avbruten. Kontakta banken". Oj nu är jag verkligen stressad!!!! Får lite smått panik och undrar vad jag ska göra. Talar om för damen att jag slagit in 4 ggr varav sista rätt. Men de ville inte gå med på köpet. Är övertygad att kortet är spärrat och lastar in ungarna i bilen och försöker få tag på Micke. Kundvagnen lämnar vi med all mat i. Ringer, ringer och ringer. Men inget svar!

Åker ner till banken för att se om de kan låsa upp mitt kort. John beter sig inte alls trevligt (morr) Och får en rejäl utskällning! Han trodde nog inte jag vågade skälla på honom offentligt. Stressnivån låg verkligen på max då! Nåja, får hjälp och de ringer huvudkontoret. Får tillbaka kortet å de talar om att det inte alls är spärrat och att det finns teckning på kortet. VIlket jag redan visste, teckning alltså! Frågar om de kan dubbel kolla min kod. Men nej då behövs bankdosa. Får med mig 2 sura ungar ut och åker hem. Nu skriker Philip för fulla muggar. 

Springer in och loggar in för att kolla koden, Då ligger den tjänsten nere för tillfället! Snacka otur:/ Jaja åker till CG igen och tänker attd et får bära eller brista. Micke svarar fortfarande inte. Väl uppe hade i alla fall Philip somnat och jag lät ungarna sitta kvar. Memorerade hela vägen upp en kod. Men när jag väl drar kortet styr fingrarna en annan väg. Och tur var vel det för köpet gick igenom med rätt kod! Äntligen kan jag åka hem!

Hemma igen så ska varorna in och ungarna ska till dagis. Bara att väcka Philip för annars kommer han inte kunna äta nått. Gråtande unge och stressad mamma är ingen bra kombo. Men nu tog John tag i det och började leka med honom så jag kunde få undan maten. Sen iväg till dagis. Och slutar det där?? Nej för jag glömde givetvis deras scheman så bara att åka hem igen och hämta.

Och nu är jag äntligen hemma. Försenad till max och hinner således inte med min joggingtur som jag planerat. Utan tar mig en paus innan jobbet kl 13. Och käkar lite gulach soppa!

Nu måste dagen flyta på bättre annars kommer jag ha migrän innan det hunnit bli kväll.
 
 
Summa sumaro, håll koll på dina koder så slipper du världens stress!!

Sen kan vi lägga till att våra vänner fick en liten son i morse:)

Kommentarer
Postat av: Marita

Glöm inte att andas också :)

Svar: Ska försöka hinna det;)
Malin

2012-08-24 @ 13:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0