Allergi

När vi var på Öland förra veckan svullande Philips hand upp som bara tusan. Då trodde vi det var geting stick. Det blev en blåsa som sedan sprack:( Men nu vet jag att han inte har blivit stucken utan han fick ett myggbett igår kväll. Och samma sak igen fast hela underarmen. Bara att smörja med hydrokortison och hoppas att han slipper fler bett! Eller att det inte tar på hals/ansikte!







Någon som vet om det är "samma" gift i broms/brems/blinning, geting eller bi? Tänkte om reaktionen blir värre än så här kommer vi nog inte reda ut det här hemma!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har sen jag varit lite varit mycket känslig mot mygg, dock har det blivit bättre och bättre.
Däremot så har jag inte fått några reaktioner när det gäller getingar så det tror jag inte du behöver vara orolig för.
Däremot får jag stora märken efter blinningar, men det får väll alla?!

2012-08-16 @ 07:28:17
Postat av: Tina

Se till att ha betapred eller tavegyl hemma, utifallat han skulle reagera illa bara så det går häva det akuta, det hade jag när jag avr liten. insekter öht har varit starkare än vanligt i år. Jag har med fått kraftigare reaktioner på både mygg och blinning, så jag har fått ta antihistamin.

Svar: Vi har medicin hemma till honom:) Han ska ta det tills myggen gått och dött:)
Malin

2012-08-22 @ 23:41:23
URL: http://tinasnystart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0