Inte riktigt som jag skrev

Blev gårdagen. Fick ta bilen och hämta John på dagis. Philip sov och fick väcka honom :/ Så blev ingen promenad. Micke kom hem tidigt för han inte var pigg, så inte åkte vi och kikade på gården heller. Det ends som blev som det skulle var att jag åkte och handlade. Men så kan det gå. Idag blir det babyfotografering och sedan möte på klubben. Hoppas vi kan kika på gården idag, men tror inte det.

Philip har bökat precis hela natten. Så fort jag lagt ner honom har han vaknat. Så bara att ta upp honom igen:( Börjar bli väldigt less på det. Skönt att det är helg och Micke kan ta honom någon natt nu! För jag skulle verkligen behöva sova mer än 5 min i rad.

John går heltid på dagis tom den 12 juni. Skönt med lite längre tid där! Kommer gå månd-ons 5 h/dag from den 13 juni.

Nu blir det en dusch med Philip och sedan vet jag inte vad som händer!

Kommentarer
Postat av: tina

konstigt att inte erat dagis följer kommunens regler. och varför får ni 20h i veckan som föräldrarlediga när inga andra får? jag får ju knappt ha 15h trots att jag jobbar 40:/

2011-05-26 @ 14:12:25
URL: http://kristinaronn.blogg.se/
Postat av: tina

jag tänkte väl ändå det:) annars skulle våran rektor fått det jäkligt hett om öronen;)vi får knappt ändra tiderna för att kunna jobba:/

2011-05-26 @ 14:24:49
URL: http://kristinaronn.blogg.se/
Postat av: tina

ja är man sjukskriven så är det helt ok. vi sitter i den roliga sitsen att kommunen kräver in oss som är undersköterskor ibland 10-12 dagar i sträck, kvällar helger o nätter, blir jag lasad på dessa tider = fastjobb så ryker dagisplatsen eftersom det inte finns ett behov av barnomsorg (på de tiderna jag jobbar är inte dagis öppet) (men vi får inte ändra tiderna om vi inte jobbar vilket vi oftast inte vet fören samma dag och får inte överskrida våra timmar) = aldrig struktur på vardagen för barnen...:/

2011-05-26 @ 14:32:06
URL: http://kristinaronn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0