Jävla Klimakteriekossa!!

Så kallade Lina sin häst Ronja. Och vi får nog inse att Nick har hamnat i någon sorts livskris nu. Igår var första gången då jag bokstavligen tryckte ner henne i gruset!! Och det händer inte ofta, för att säga aldrig. Men igår fick jag nog. Ska ta allt från början:


Åkte till stallet igår förmiddag och givetvis är mina små vovvar med. De sköter sig super tills Luna kommer. Luna är då världens sötast Choklad färgade Labrador, ca 2 år gammal. Och hon har precis löpt klart. Men det spelar mindre roll. Diz älskar henne för hon är lika livlig och busig som han är. De kan busa i timmar! Nick däremot har hatat henne från första mötet. Troligtvis för att hon är lika livlig som Diezel;) Nåja. Jag ropar på Nick att hon ska komma då jag inte orkar med bråk. Och tror ni hund fan kommer??????!!!!!!! I helvete heller. Hon total igorerar mig och börjar blåsa upp sig mot Luna och visa tänder. Nu blir jag arg och går helt enkelt dit och hämtar Nick. Hann aldrig fram till dem för Nick såg mig och kom. Fine tänkte jag. Gå och lägg dig nu då. Och platsade henne. Där stannade hon i max 10 sek! Sen for hon iväg och skulle leka översittare igen. Nu började tålamodet tryta för mig. Jag iväg efter henne och ville platsa henne i stallet. Då hoppar hon in i bilen. I helvete heller tänker jag. Du ska lägga dig där jag vill (Och en mockad och ny halmad box är varmare än en kall bil.) Så ut med henne och tryckte ner henne på gruset. Hon gick fot hela vägen in till stallet. Lade sig i boxen. Och vad gör hon?? Jo det tog inte 2 min sedan var hon ute ur boxen. In med henne igen och nu stannade hon äntligen. Tror hon fattade att snart skulle jag bli riktigt arg på henne! Sen låg hon och små skällde, morrade och gnölade tills vi åkte hem. Diz uppförde sig som ett praktexemplar hela tiden! Och inte slutade det där. När vi kom hem så fick de vara ute med Micke då jag mådde väldigt dåligt och behövde vila lite. Vad gör hon?? Jo skäller ut folk som går förbi och vägrar sluta!! Och då vet alla som känner Nick att Micke lyssnar hon ju på...?? Eller?? Ja inte igår. Så hon åkte in och fick ligga i hallen resten av dagen. Diz var ute med husse och John och uppförde sig hela tiden!

Vart är vår ängel och vem har ersatt henne med denna klimakteriekossa?????? När vi tränar sköter hon sig perfekt. Lyder minsta vink och ja allt! Sen blir hon som förbytt! Jag vill ha tillbaka söta snälla Nick som går ihop med alla hundar!!



Kommentarer
Postat av: Lina

Heheh japp jag ha en klimaktrerie kossa. D går över =)

2010-10-11 @ 12:32:02
Postat av: Marita

Hur gammal är hon ? Bara så jag vet när det börjar bli dags för våra två :)

2010-10-11 @ 13:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0