Mr D

Jag är så otroligt imponerad av Diezel. Kan knappt tro att det var min hund jag gick med igår på DogWalkingen. Gick som ett litet lamm jämte mig och brydde sig inte om de andra hundarna. Höll sig på mattan, lugn och fin så länge inte någon "gick mot" honom. Dvs morrade och visade tänder. Och trots att vissa hundar gjorde det så fortsatte kopplet vara helt slakt nästan hela tiden. Älskade Diezel, för första gången på länge såg jag ljuset i tunneln! Du börjar vi bli farligt vassa ihop! Dessutom ska det tilläggas att vi gick en helt ny runda och att det var ca 20 hundar med. Riktigt nöjd med honom igår! Hann till och med att ta någon bild på promenaden.







Receptet på en lugn och harmonisk Diezel: Jaga snöbollar över snövallar och på åkrar på FM. Jaga bollar i trädgården på EM och träna uppletande. Riktigt kul tyckte D. Eller så var det den hemska vattenflaskan jag hade med mig på promenaden;) Eller att det var jag som höll i kopplet och inte Micke. Vilket det var får vi nog inte veta. Men för första gången på länge så njöt både jag och D av promenaden!

Har lånat Jocke och Tinas Brio vagn i väntan på vår nya. Fy vilken hemsk vagn säger jag bara;) Ne Emmaljunga ska det vara! Men är tacksam att vi får låna så vi slipper köpa en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0