Finlands resan!

Nu äntligen sover John och jag ska försöka sammanfatta allt. Skippar tåg och bil resorna;)
Båten dit hette Galaxy. Och Johanna hade givetvis lyckats boka in oss på en senior kryssning. Så där kul. Men roligt att se alla äldre människor roa sig och svänga på höfterna! Vi käkade på Happy Lobster. Blev räkor, kräftor, musslor och lax. Jättegott! Efter det tog vi en drink i baren och satt mest still och njöt av att vara på väg. Så mycket festande kan jag inte säga att det blev. Men på något sett lyckades vi ändå bara få 3 timmars sömn:/ Trötta var vi i alla fall. Här kommer lite bilder på vår hytt och på lite annat!








Och väl i hamn så var vi trötta!



Och resan hem blev spännande:) Vi började med att boka om helt och åkte från Helsingfors-Stockholm. Vi kom ganska sent till hamn och hade då bara 20 min på oss att checka in och gå om bord. Frågade då om vi kunde uppgradera oss från C-hytt till B. Japp sa hon i kassan. Och vi frågade om vi hann. Inga problem fick vi som svar. Med 1 minut till avgång och sist i terminalen kom hon springande. Blev uppgraderade till A-hytt pga att hon gjort fel. Hann precis med båten hem. PHU! Väl ombord där. Gick vi och bytte om, käkade och gick och badade. Underbart! Gick ut en liten sväng till baren och dansade lite sen stöp vi i säng! Utsikten på bilderna är från vår hytt;)



















Hade vi kul? Ja klart vi hade. Men jag är så trött, så trött. Blev mycket bilåkande, tåg åkande och båt åkande. Ingen resa jag vill göra om inom en snar framtid;)

Kommentarer
Postat av: johannaj

hehehe, johanna full som fasen

2010-03-22 @ 21:13:08
URL: http://sekelskifteshuset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0