Han går från klarhet till klarhet!

Ja idag var det verkligen så. Kommer ihåg när jag satte mig och skulle rida honom i början. Så stel och ovillig att vilja jobba under sig. Och idag var det som en helt annan häst!

Red på Hackamoret och i slutet gick han verkligen som en dröm. Mjuk och fin för mina hjälper. Trevlig i båda varven och framföralt. Spetsade öron nästan hela ridpasset. Ibland är han så underbar! 

Tyvärr blir det ju en hel del ridturer i paddocken. Men jag försöker variera innehållet och än så länge så är han fortfarande framåt och glad varenda gång vi går mot paddocken!

Funderar allvarligt på om man kanske kan starta nån dressyr i höst. Tex KM?? Men då måste han ju gå lika bra på 2 eller 3-delat som han gör på rakt. Jaja vi får vel se;) Eller så letar vi upp en tävling där vi kan rida på kandaret olala!!!

Älskade Sammen du gör mig så glad!!!

(John var som en dröm idag. Sov när jag red och låg och jollrade när jag mockade.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0