TJEJMILEN 2012

Har du inte testat så vet du inte vad du har missat! För jäkla vilken upplevelse.

Vi åkte upp på fredagen och hämtade Susanne på Gullmarsplan. Sen var det vidare till Jessis pappa, där vi fick sova under helgen! Stort tack till Kjell och Åsa för gästfriheten. För gudarna ska veta att boende inte är lätt att hitta i STHLM denna helg:)

Sen på lördagen laddade vi upp med en stadig frukost kl 8. Äggröra, bacon, mackor, yoggi och flingor. Massa gott fanns det! Sen tog vi bussen och T-banan in till city för att hämta ut nummerlapparna. Oj, fick en smärre chock när man fick se alla tjejer/kvinnor. Det var ju inte svårt att hitta dit, var bara att följa strömmen så att säga:). Väl framme så är det lååååång kö innan vi fick nummerlapparna. Trodde det skulle ta minst 2 timmar, men vi hade den i handen redan efter 30 min! Hann till och med gå och kika inne i sponsor tältet. Kan tala om att det var varmt och skönt där inne.

Sen var det bara att åka vidare till tävlingsområdet. Ojoj så blött och lerigt. Folk gick omkring med plastpåsar på skorna i hopp om att slippa bli blöta. Vilket var förgäves! Lera, lera och åter lera. Och massa regn! Starten närmade sig och jag och Susanne ställde oss i fållan! 14.00 gick vår start och vi stack iväg. Tyvärr så regnade det hela tiden och man kunde inte njuta så mycket av rundan då man ägnade sig åt att kryssa mellan deltagare och att att undvika regn i ögonen. Men av det jag såg så var banan trevlig:) Svårt att komma iväg i startet och det var först efter ca 2 km som klungan hade spridits ut så man inte blev bromsad av de som sprang/gick saktare. 

Såg väldigt roligt ut då många hoppade över eller sprang runt vattenpölarna i början. Men efter 5 km så struntade de flesta i det. Man var ju redan dygnsur, så varför ödsla tid på att parera dem! Banan var lättsprungen och inte många backar, möjligheten att springa på grus vissa sträckor fanns och det tackar jag för! Jobbigast var givetvis sista kilometern. Jag som inte hade läst banbeskrivningen hade ingen aning om att det var en lång och kämping backe precis innan upploppet. Men tur var vel det för jag kämpade på i samma tempo!

Sen upploppet kan vi snarare kalla vattenlöp. Hehe det var så mycket lera och vatten att det knappt gick springa där! Men i mål kom vi även om man var totalt dygnsur från topp till tå. Och dessutom så blev det nytt person bästa med över 3 min! Jag kom i mål på tiden 1 h 2 min och 49 sek. Distansen 10.21 km.

Jag tackar för mig och kommer springa Tjejmilen många gånger till! Nu får vi se om deras egna fotografer lyckades få mig på bild eller ej;)

Här följer lite bilder från helgen.

Kön till nummerlapparna, det vita tältet är dit vi skulle;)









I tunnelbanan på väg till starten!



På plats



Bajamajor;)





Sarah Daw Finer på scen innan vi startade.



I startgrupp 8







Jag och Susanne <3





Efter målgång!



Och så här fin var man på tunnelbanan hem:/




Kvällen avslutades med utgång och god mat! Vi var alla trötta och begav oss hemåt efter maten.









Och här kommer tider och hastighet!























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0