Veckan som varit

Måndag - Jobb för hela slanten och hann även med en underbar förmiddag med mina 2 små änglar <3 Hemma 21.45 på kvällen.
 
Tisdag - Ännu en förmiddag med mina 2 pojkar och sedan jobb. Direkt från jobbet vidare för att hämta Tähti och var hemma vid 20.30. 

Onsdag - En otroligt tung dag för många av oss. Vi följde en ung pojke till sin sista vila. Begravningen var oerhört vacken. Prästen grät, ja alla grät. Talet var underbart, musiken och allt! Svårt, så svårt men nu får han vila och alla hans problem här på jorden är borta! Efter begravningen hämtades pojkarna och vi åkte vidar till Boda för att hämta mormor och sedan vidare till Älmhult. Väl där red jag en sväng och vi åt sedan middag på IKEA. Hemma först vid 19.30 och då åkte jag och John till stallet. Japp, för den där John han var minsann vaken fortfarande :)

Torsdag - Tidig morgon med föreläsningar i Växjö. Tack och lov bara på förmiddagen! Hem till Ljungby och hämtade pojkarna vid 15.30 Handlade lite och sedan hem igen.

Fredag - Morgonen med mina 2 gryn. Dock så skulle Philip till BVC. Läkarkontroll coh vaccination. Det gick bara bra och han är nu 83,5 cm lång och väger 11.3 kg. Och ska enligt korten ha vuxit om John viktmässigt, vilket jag tvivlar på då han fortfarande är mindre på alla håll och kanter! Sen dagis för honom och jag iväg till jobbet. Hemma ca 21.45.

Lördag - Började dagen med hembakta frallor. Och nej det var inte jag som bakat utan det var min älskade sambo <3. Sen bllev det en lång promemad med hela familjen. Hem, handla med John och lagade middag. Sen iväg till jobbet och hemma 21.45 igen

Söndag - Uppe tidigt, klockan ställts om och Philip ställdes inte om ;) Så han skulle upp 4 vilket jag inte accepterade. Fick honom att gosa i sängen fram tills 6.30. Nu är båda pojkarna uppe och strax är det dax för frukost. För idag kör jag mitt sista helgpass. Har jobbat 4 helger på raken och ser så fram emot nästa helg då jag är ledig!


Det är veckan som varit i korta drag. Nästa vecka blir det 3 jobb dagar varav 2 kortare pass. Ska bli skönt att få lite lediga kvällar! Vintern verkar dessutom ha kommit. Lite snä fick vi, men det är borta igen. Men frosten är här och mornarna är faktiskt riktigt mysiga. Jag gillar inte kylan, men det är så vackert när solen stiger upp och smälter frosten ute.  Nej nu väntar frukostem,sen dusch och vidare till jobbet!

Puss till alla där ute!



Bilden från vår promenad igår förmiddag. Micke kom inte med, men han står där bakom kameran :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0