Så är det här...

Snön och regnet ahr kommit till Ljungby. Verkligen inte det man ville, men förhoppninsgvis så kommer det sol till helgen. Är inte avundsjuk på EMilia som ska rida Tähti idag!

Just nu har jag precis duschat och slängt in ett av Tähtis täcken i maskinen. Ett innetäcke. Det var riktigt äckligt kan jag tala om! Får se om det blir lite renare nu. Ute täckerna tänkte jag lämna in så fort vädret blivit lite bättre. Ett tips för er som ska tvätta täcken och är rädda om maskinen. Sätt en tjock strumpa på täckesgjordarna. Och dra en hårsnodd några varv runt om! Om det är T-spännen alltså. Jag knäppte även ihop mitt i bogen. Vill verkligen inte riskera att det fastnar! annars vet ajg att endel lägger dem i påslakan. Men undra om de verkligen blir rena då?? Ja jag tänker ändå bara hålla mig till att tvätta innetäcken här hehe. Kanske ska låta mamma tvätta utetäckerna men sätta strumpor på gjornarna innan;) Tänkte inte på det sist och tyvärr fastnade T-spännet i maskinen:/ Men det gick som tur var bra den gången!

Idag har dagen gått lite fortare än igår! Kan bero på att jag slappade i sängen till 10 hehe;) I morgon får jag nog aktivera mig lite. Blir en snabb tur till stallet bla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0