Ta mig i kragen

Nu får jag ta mig i kragen och sammanfatta helgen lite. I Fredags hände det inte så mycket. Jocke kom på besök med barnen. Och även Freddie kom en runda! Det blev middag och sen en åkte Micke till jobbet en runda med fika och jag var hemma med barnen. Mamma och Gunilla kom på fika och det blev lite tjatter. Efter det blev det kvällsmat och sedan åkte familjen för att titta på inte mindre är 2 gårdar och 1 hus. Tyvärr blir det inget av dem. Gård 1 låg på tok för nära vägen och för långt från stan. Slingriga små vägar varje dag är ingen hit! Gård 2 var den som jag fortfarande är så kär i! Men, huset måste rivas. Så det blir riva hus och bygga nytt stall och hus. Mycket jobb med andra ord. Annar var den helt perfekt! Känns som vi blir kvar på Gängesvägen 1 år till:( Längtar så efter egen gård!

Nåja, Lördagen bjöd på ridning för min del. Men bäst av allt, jag fick sova lääääänge! Och det behövdes. Jisses så trött jag var. Hade kunnat sova bra mycket längre än till 10.30. Tack älskling för att du tog barnen och Philip på natten! (Och ja jag fick ju fortfarande gå upp för att mata honom.) Blev middag innan stallet, fika med Simon på Roddys och stallet sedan. Och sen var den dagen slut. Det är det värsta när man sover länge. Man hinner ju inte med något alls!

Även på söndagen fick jag sova. Micke och John klippte gräset och Philip och jag sov. Blir mycket sovande på dagarna, men så är det när en viss herre inte gör det på natten. Sen åkte jag till stallet och red igen och efter det kom mamma och pappa. Vi firade morsdag med god laxpaj med romsås. God chokladmousse med jordgubbar och grädde till efterrätt. Det gick hem hos alla! Även Bitte kom en snabbis på kvällen. Lite bilder från helgen blir det.

Och så fyllde Philip 1 månad i lördags! Tänk så snabbt tiden går!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0