Ställa diagnos utan att träffa hunden

Det är tydligen vad veterinärerna i Ljungby och Slöinge gör. Nick fick diagnosen Kennelhosta utan att de ens har träffat hunden. Jag propsade ändå på att få komma in med henne. Det hade räckt med att de lyssnade på luftrör/lungor och hjärta i bilen så hade jag nöjt mig. Men som sagt. De ville inte ens ha in mig dit. Så händer det något som kommer jag bli riktigt jäkla sur! Det är nämligen inte första gången hon fått hosta. Utan det har hänt någon gång innan när hon skulle hängt med till stallet. Men då har hostan inte varit lika kraftig och den har gått över på bara några timmar. Är som sagt riktigt irriterad över deras nonchalants! En diagnos ställer man när man träffat hunden och inte innan!

Så nu ska vi alltså hålla inte bara Nick utan även Diezel instängda i 4 veckor....Helt omotiverat från veterinärens sida enligt mig! Som sagt kan lika gärna vara en infektion i luftrören, hjärtfel eller vätska i lungorna. GRRR!!!! Nu är det ju inte säkert det men tycker inte de ska vara så säkra på diagnosen när de inte ens sett eller hört hunden hosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0