Jag känner mig kränkt!

Kommer ni ihåg mitt förra jobb?? Kyrkvaktmästare i Annerstad. Ni kommer också ihåg att jag sökte den tjänsten och 2 andra som kom ut? Här kommer en historia som gör mig arg, ledsen och besviken.
Tjänsten är som kyrkovaktmästare, både sesong, ett vikariat och en fast tjänst.

Jag har tidigare jobbat där i 3 år. Men valde att sluta mot deras samtycke. Pga att de ville förflytta mig. Och då jag var gravid så att bli förflyttad då var inte vad jag eller min familj ville. Det skulle innebära 1 timmes resa extra om dagen. Och då min pappa kunde tänka sig att ta den tjänsten, så skrev vi skriftlig ansökan om att få "byta" tjänster. Då jag endast hade 3 mån kvar att arbeta och för att han hade sk förtur då han jobbat där i 25 år. Denna ansökan ogillades.

Så jag valde som sagt att sluta då min anställning upphörde. Och detta under vilda protester från vissa. Men som sagt. Jag hade ett slut datum på mitt anställningsbevis så jag gjorde inget fel. Utan tackade nej till en tjänst och gick hem.

Nu kom "min" gamla tjänst ut på annons. Tillsammans med det jobbet de erbjöd mig, 1 sesong och ett vik. På de kyrkogårdar där jag vuxit upp och jobbat i 3 år. Och jag sökte alla.

Fick ett fint brev: "Tjänsterna är tillsatta med andra sökande". Okej tänkte jag, de hade vel bättre meriter.

Och idag fick ja hem ett blad utgivet av SKK******församling. Där de presenterade de nya medarbetarna. Och trodde jag skulle trilla av stolen!!

Vad är det för personer de har anställt???!!!!!

Tjänst 1: (mitt gamla)
Erfarenhet: Jobbat inom park, haft egen firma inom sten och trädgård.
Helt rätt sökande fick tjänsten!

Tjänst 2: (Den de erbjöd mig)
Erfarenhet: Har vikat för "min" tjänst sen i nov 2009. Dvs jobbat inom kyrkan i knappt 6 mån.
Här börjar jag fundera lite! Jag har ju 3 års erfarenhet VS 6 månader?? Iof ingen tjänst jag ville ha.

Tjänst 3: vikariat
Erfarenhet: Jobbat på industri i 31 år!!
WTF!!!!!!

Tjänst 4: Sesongsarbete
Erfatenhet: Gillar att jobba mer trädgården hemma...
WTF!!

Kan ni ens förstå hur i H-vete de 2 sistnämnda ens kunde bli kallade till intervju?? Jag känner mig djupt orättvist behandlad! Och kommer ta kontakt med min förra arbetsgivare och fråga hur det här gick till.

Dessutom kan tilläggas att vissa i styrelsen tydligen tycker att jag blivit orättvist behandlad... Men vågar inte stå för sitt ord.

Hur ska jag gå till väga med detta?

Lägger till att jag den 1 Januari 2008 fick fast tjänst med 6 mån prövotid. När prövotiden gått ut gav de mig ett nytt avtal... Där jag helt plötsligt fick tidsbegränsad anställning. Får man göra så?

Känner mig djupt sårad och kränkt. Och inte har de gått ut med varför jag slutade utan jag får flera gånger i månaden förklara för bekanta vad det var som hände. Jag kunde leva med det då men nu? Efter en sån här sak. Jag är så ledsen.
Jag är inte med i Facket. Men nått måste jag vel kunna göra??

Kommentarer
Postat av: tina

jag kan inte svara på hur du ska gå till väga, däremot vet jag många, även inom svenska kyrkans församling att det blivit ett "gökbo" som hon kallade de av alltihopa....:/

2010-06-02 @ 11:58:53
URL: http://kristinaronn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0