Sammandragningar och Sjukskriven:(

Så var man inne akut igår pga sammandragningar jag haft sedan i torsdags. Ska ta allt från början;)!

Har skottat snö för hand ca 3h/dagen måndag-onsdag. Gick hem i Onsdags pga att kroppen sa stopp. Fick jätte ont i höfter och rygg och bums i säng tidigt! Vaknade vid 1 och omöjligt att somna om. Grät nästan så ont rygg och höfter gjorde! Tog alvedon och la mig i sängen igen. Slumrade av och till fram tills 6 då jag gick upp. Sambon masserade och det kändes lite bättre.

Under dagen började jag få sammandragningar, inga kraftiga, utan bara så att det känns lite konstigt i magen. Det fortsatte så under dagen men lugnade sig på em och jag åkte och red.

Natten till fredagen var nästan lika hemskt med ryggont och höfterna. Sammandragningarna fortsatte under fredagen och på kvällen fick jag 3-6 st som gjorde väldigt ont! Gick och lade mig tidigt efter det! Ont i rygg och höfter som vanligt.

Så fortsatte det hela helgen med rygg och höft ont och sammandragningar. 

Fick igår en akut tid där de undersökte livmodern, cervix, gjorde vul och Ul. De kunde inte se något annorlunda och livmodern var mjuk under den tid jag var där. 

Skickades hem med strikt vila i 1 vecka och sedan lite mer aktiv vila i 1 vecka (Sjukskriven). Under tiden ska jag äta tabletter för att lugna sammandragningarna. Även infektionsprover togs och jag får svar idag. Och sedan återbesök efter det.

Men jag börjar tvivla på mig själv om det verkligen är sammandragningar?? De har inte gjort ont sedan i fredags utan känns bara konstigt i magen och den blir spänd. Men jag känner inget om jag lägger handen utan på.

Bebis sparkar på och är glad. Men det känns verkligen INTE som sparkarna! Och jag upplevde inget sådant här under min första grav. Konstigt!

Så nu blir det stilla för mig ett tag framöver!

Kommentarer
Postat av: tina

<3 tack

2010-12-14 @ 09:01:21
URL: http://kristinaronn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0