Tänker på dig

Och försöker sätta mig in i din situation. Men jag kan inte. För jag har inte en sambo som beter sig så. Jag förstår att du inte trivs, att du vill flytta. Kanske ska du göra det. Testa något nytt? Börja ta hand om dig själv? Jag hade gått för länge sen. Men vi är ju lite olika du och jag. Kanske är det läge för en "paus"? Läs igenom det jag har att säga här nere:

Jag har en vän. En vän med en son. Han föddes under 2009 och livet lekte. Eller? Ganska snart började problemen. Pappan jobbade, hela tiden! När han var hemma så hjälpte han inte till. Han förväntar sig ett rent hus, maten på bordet och glatt humör från familjen. Till vintern skulle han jobba mindre och hjälpa till mer sades det. Men så fel det blev. Du fick fortfarande ta allt ansvar. Tror inte att han har tagit mer än 5 nätter under sonens tid. Och dagar?? Har du fått någon dag helt för dig själv? Där du kan sova hur länge du vill, göra vad du vill. Utan blöjbyten, städning och matlagning. Jag tror inte det. Ni har skapat ett liv tillsammans. Man är 2 om det. Man är 2 om att ta hand om det, inte ensam.

Ni har bott med än 5 år i "hans" stad. Du har under denna tiden gett upp kompisar och blivit mer och mer isolerad. När ni är på besök blommar du ut, men när du åker hem så slår knoppen ihop igen. Jag lider med dig. Jag gör verkligen det. Du trivs inte "där borta". Du vill vara här. Med oss. Med dina nära och kära. Med dem som bryr sig. Dem som ställer upp i vått och torrt. Vi har försökt att prata med honom. Men inget hjälper. Kanske måste du ta steget ut. Pröva dina vingar som varit bundna så länge. Bryt dig loss, knyt upp repen och blomma ut! Jag vet att du vill. Du vet att Du vill! Vi hjälper dig, vi finns här. Du är inte ensam...

Vi älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Terese

Åh fy vilken familjefar=(

Fick tårar när jag läste det=( Tycker så synd om mamman som får ta på sig allt=( Har man barn så SKA man hjälpas åt och inte ta någon för givet att så ska det va=( Älskar man verkligen varandra så ska man också stötta varandra och finnas där för varandra..Hoppas hon löser det snart..

2010-04-15 @ 15:03:27
URL: http://thesparkle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0