Fredagen den 13:de...

Var det verkligen för oss igår!

Ska ta allt från början. John blev lite snuvig i torsdags men inget vi tänkte på mer. Utan dagen fortsatte som vanligt. Igår på em vid 16.00 blev han sämre och blev hes och började hosta konstigt. Men trodde det var vanlig förkylning. Åkte till Jocke och Tina för lite god middag. John var lite seg men inte konstigt då det var kväll.

Han somnade men snarkade. Något som han aldrig gör. Kom hem vid 22.00. Lade honom i sängen. Hann knapp gå ut ur rummet innan han började konstra. Hostade och började gråta. Tog direkt upp honom och han stannade av lite med andningen. Hostade och andades igen. Bad Micke ringa sin mamma. Rinde henne och Micke åkte till Tina för att hämta brikanyl. Om det ev bara var förkylning. Men det var det inte.

Vid 22.30 ringde vi sjukvårdsupplysningen då jag misstänkte Krupp. John fick 39 graders feber. Landade på Växjö Barnakut vid 24.00. Där fick han andas Adrenalin för att vidga luftgören (minska svullnaden) och Kortison. Han blev bättre och vid 03.00 fick vi åka hem. Febern hade då gått ner till 38 grader.

Natten har varit lång och han har fortfarande problem och det gör ont. Men han har lätt att andas och vi hoppas att vi kan tillbringa denna natten hemma!

Vi som hade köpt tårta för att fira Johns 6-månaders dag, och att tillbringa den på akuten var allt annat än roligt:(


Älskade lilla barn. Jag skulle göra vad som helst för att ta bort det onda! Bli bra fort!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

usch fy va hemskt!! Jag hade blvit livrädd. Hoppas han blir bättre snart och grattis på halvårsdagen!:)

2009-11-14 @ 13:36:18
URL: http://pernillaswedman.lbogg.se
Postat av: Elin

Usch stackars lille John. Skönt att det blev bättre när ni kom till lasarettet. Förstår att ni verklgen är oroliga. Jag hade nog blivit smått hysterisk kan jag säga. Krya på dig John!

Kram

2009-11-14 @ 13:39:50
URL: http://elinsaramaries.blogg.se/
Postat av: Mickes faster

Hej jag förstår er oro , finns inget som är så jobbigt som när barnen är sjuka. Låg inne med Jim innn han var året på Växjö lasarett "krupp" mitt första kruppbarn. Hoppas att lille John kryar på sig ,,ha det bra kram.

2009-11-14 @ 22:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0