Det blir inget byte...

På grund av ett mail jag fick så valde jag att kolla upp bakgrunden på Baloo. Och den var allt annat än bra. Tyvärr!

Han har vad man kan kalla "ridförbud" Det står i han pass att han ej bör ridas. Utan endast gå som sällskap. Detta pga hans humör och att han inte går lita på. Han har vad de vet inget fel i kroppen. 

Så jag får vara hemma på tisdag, och hoppas att denna lilla häst får ett fortsatt bra liv. UTAN att bli riden!

Jag hoppas innerligt att ägaren fattar rätt beslut i fråga om denna häst. 

Stackars lilla häst, vad har du varit med om? Så söt och vacker, vem har gjort dig illa?

Uppgifterna är dubbelkollade hos 3 personer, varav 1 mycket känd islandshäst ryttare/uppfödare


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men fy så hemskt.....ja det finns så konstiga människor att man varken vill köpa häst eller sälja..... Tur du fick veta det i alla fall.

2009-07-22 @ 21:58:26
Postat av: Heidi

nej va tråkigt.. kan ju undrava som h-nt honom.. krama

2009-07-22 @ 22:02:35
URL: http://heromer.blogg.se/
Postat av: Malin

Man kan ju bara hoppas att nuvarande ägaren vet om detta. Han har ju haft ett antal under sina 11 år som häst!

2009-07-22 @ 22:18:45
Postat av: Jessica

Hmm ja vad ska man säga, sjukt hur endel hästar blir sålda o flyttade på överallt.

Funderade lite på om vi kanske ska slänga upp rebecka o hänga lite på bebis någon dag;) hon väger ju inte så mycket o hänga borde ju gå;) hihi

2009-07-23 @ 13:12:56
URL: http://hollidej.blogspot.com
Postat av: Malin

Jessi:

Hehe. Jag har jju redan hängt på henne;) Hon bryr sig inte ett dugg. Nästa steg är att rida. Men jag ska ha lite mer träns på henne först. Hon e lite väl känslig;)

2009-07-25 @ 01:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0