Byta eller inte Byta...

Det är vad som rör sig i mitt huvud. Älskar lilla Bebis jätte mycket. Hon e ju som sagt min bebis. Men är det rätt att låta henne "gå och skrota"? Jag kan ju inte ens rida in henne=( Det gör mig lite ledsen att se hennes talang gå om intet. Jag vill ju att hon ska få någon snäll ponny tjej. Komma till någon som vill ha henne som sin vän. Visst är hon min vän, men jag kan ju inte rida henne=( 

Och igår fick jag ett erbjudande. Om att byta henne mot en islandshäst. Baloo kallas han, är 11 år och valack. Brunskäck och busigt söt;) Han är tydligen väldigt snäll och trevlig. Behöver en mjuk ryttare. Jag ler när jag tittar på bilderna. Men samtidigt med sorg. Att denna herre ska få ta Bebis plats i boxen. Detta är ett tillfälle som jag ALDRIG kommer få igen. Det vet jag! Och Bebis får ett super hem, det känner jag verkligen på mig. Ägaren vill hålla kontakten iom att jag isf får hennes häst. Och det känns ju jätte tryggt. Hon driver avel i mindre skara och har barn. Allt låter toppen!

På tisdag åker jag och provrider. Jag tar med mig transporten då han står på Öland. Ägaren vill göra ett snabbt byte då hon vill betäcka i år. OCh det är nog det snabba bytet som gör mig osäker. Så om 1 vecka kanske inte bebis finns hos mig, men å andra sidan kanske jag har den där ursöta Baloo i hagen:)

Jag vet vilket håll det lutar åt. Det lutar åt att jag släpper min lilla Bebis. Hon har vuxit upp nu. Jag älskar henne verkligen och hon förtjänar de små banen som längtar efter henne. Jag kakn ju alltod köpa ett litet föl efter henne;)

Baloo elle Bebis - Vem vill bo hos mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0