Uppdatering av tränings schemat!

Schemat kommer numera se ut så här:

Måndag: Mamma/Barn PowerWalk 60 min
Tisdag: PowerWalk 60 min
Onsdag: PowerWalk 45 min
Torsdag: Mamma/Barn Core 60 min & Spinning 55 min
Fredag: PowerWalk 60 min
Lördag: Ingen träning
Söndag: Bosu 35 min

Och en liten förklaring på vad det är jag tränar;)

BOSU:  En unik och multifunktionell träningsform där fokus ligger på core (bålstabilitet), mage-ryggstyrka och balans. BOSU plattans utformning, (likt en halv boll), ger dig även en mycket effektiv konditionsträning på ett nytt och annorlunda sätt samt styrkeövningar som du aldrig utfört dem förut! BOSU är en komplett och allsidig träningsform som passar alla som vill se snabba resultat! BOSU MRL (Mage/Rumpa/Lår).

SPINNING: Instruktörsledd konditionsträning på stationär cykel. Enkel och rolig träning där alla kan delta eftersom belastning väljs efter din egen förmåga. Instruktören tar dig med på snabba raksträckor, tunga långsamma uppförsbackar eller härliga "löpningar". svetten forsar!!! Tvärtemot vad som gäller för vanlig cykling eller löpning kommer ingen på efterkälken! På samtliga pass används PULS-klockor för optimal träningseffektivtet. Inriktning på passen är berg, fart, distans & intervall.

 MAMMA/BARN WALKING: Gravid/Mamma/Barn Walking - i alla väder! Walking med stopp för styrkeövningar! Mamma/Barn Core - Hitta formen igen! Fokus på träning för bålen, mage och rygg.

COURE: Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Du tränar utan redskap, det vill säga med kroppen som belastning och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående. Passet vänder sig till dig som är igång med träning och vill komplettera med mer specifika övningar för rygg. mage, bålstyrka och stabilitet.

Så nu vet ni vad det är för konstigt jag håller på med;) Spinningen idag gick jättebra. Var inte lika jobbigt som sist då jag började löite lugnare. Ser fram emot nästa pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0